reklama

Som sivý... a vy?

Posledné dni sa hmla len tak prevaľuje zboka nabok, ako ja. Nalezie všade: pod bundy, svetre, vetrovky, hlasy, nálady. Sivá, aspoň sa tak zdá, neutrálna, ale sama sebou. Napchala sa mi i do hrdla a nechala malú pamiatku, ktorú som musel vyležať, no prebehlo to relatívne rýchlo. Ľudia sa ňou predierajú každý po svojom; jeden pomaly, tamtá školáčka s cigaretou ešte pomalšie. Finančný poradca drmolí do telefónu a stiera z kufríka kvapky rosy. Mladá mama vetrá periny. Kričí na manžela, nech doriti už konečne odloží tú hlúpu vŕtačku, že má po celom byte prach z omietky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Nech som bol chorý, ako som chcel, jedlo do chladničky nenapochoduje nikdy samo, bolo treba ísť aj nemenovaný supermarket pozrieť, ich tašky potom prázdne do šufľa zhúžvať. Premotal som sa popri desiatich psoch a piatich manželoch s kruhmi pod očami ako osvienčimskí dozorcovia. Ostré svetlá, šum hlasov, otupujúca slučka šlágrov Funrádia. Nakúpil som za niekoľko minút a postavil sa do radu. Húsenice. Pustil som tehotnú ženu s košíkom ako jej jednoizbový byt, študáka po záťahu aj ubrblaného starčeka v modernej trekovej bunde. Okomentoval mi salám, vraj jemu nikdy nechutila. Horúčka mi motala hlavu, ale v tom splašenom, upípanom mikrosvete si našlo miesto:
Som dobrý, keď som to urobil? Biely?
Alebo zlý, čierny?
Muž, čo zmláti svoju (od oltára prisahanú) lásku - zlý.
Samaritán pri ceste, čo potlačil mladíka na vozíku - dobrý.
Dievča, čo utečie od despotického, pološialeného frajera dílera - zlé.
Chlapec, čo nosí okolo pása modrú stuhu z neba, a dá ju bez slova tej svojej - dobrý. (Na to, že ho žiadna nechce, sa nik nepýta, ako obyčajne).
Smejúce sa dievča za pultom pokladne mysliace si zlé uprostred detských rozprávok - biele.
Vrah, čo si chcel zachrániť holý život - čierny.
Priatelia s menami na pár VEĽMI VZÁCNYCH PÍSMEN - bieli, nech robia, čo chcú. (Niekedy mám pocit, že majú také veľké srdcia, že sa do nich zmestím stokrát a ešte sa aj rozvalím na pohodlnej pohovke veľkosti futbalového ihriska.)
Zmoknutý pes s tvárou čínskeho mudrca zožerie vaše raňajky, omylom nechané na múre, kým sa rozprávate so susedou o počasí - čierny.
Dovliekol som nákup domov, tichý a sivý.
A vy?

Ľuboš Rusnák

Ľuboš Rusnák

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mierne naivný, podľa možností ešte stále detský (dospelý).Naozaj. Zoznam autorových rubrík:  In VivoTo ostatné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu